6 клас

                    Дистанційне навчання
Дорогі учні, ми працюємо дистанційно в Zoom. До зустрічі і не спізнюйтесь! 
з 02.11.2020 - 06.11.2020
1) Урок англійської мови 02.11.20 відбудеться в 10:30.
     ID  6678452808
     Passcode  xN1N99
     Домашнє завдання: Book  ex 4 p 33; вивчити правила в зошиті

2) Урок англійської мови 05.11.20. Ви працюєте самостійно!!!!!
     Виконайте вправу письмово.
Утворіть прислівники від прикметників в дужках. Поставте прислівники у вищому або найвищому ступені.
1) I speak English ______________ (fluent) now than last year.
2) She greeted me ______________ (polite) of all.
3) She smiled _______________ (happy) than before. 
4) Could you write ______________ (clear)?
5) Planes can fly _____________ (high) than birds.
6) He had an accident last year. Now, he drives ______________ (careful) than before.
7) Jim can run ___________ (fast) than John.

accident ['æksid(ə)nt] - нещасний випадок
Домашнє завдання: Book ex 3 p 30 (повторити слова з таблички) ; ex 2 p 36 (письмово)
___________________________________________________________________________________
з 09.11.2020 - 13.11.2020 
1) Урок англійської мови 09.11.20 відбудеться в 10:30. 
     ID  6678452808
     Passcode  xN1N99
     Для 6A урок буду проводити в 10:30
     Для 6Б урок буду проводити в 12:30
     Домашнє завдання: Напишіть про свого друга за зразком.
Book   ex  8 p 38 
My best friend's name is Tara. She is 12. Her parents are from Carribbean. She was born in London. (або Her place of birth is London) Her birthday is in January. Tara is tall and thin. She has got long, curly, black hair. Tara is friendly, chatty and honest. She likes acting and swimming. She doesn't like bullying. Tara sees Emma every day.
Домашнє завдання скидати на мою електронну адресу    lyudlavpr@gmail.com

2) Урок англійської мови 12.11.20. Ви працюєте самостійно!!!!!
                                              Thursday, the twelfth of November
                                                                  TEST
На платформі "На Урок" виконуємо тест. Тест виконати сьогодні до 20:00 !!!
У вас буде лише одна година на виконання тесту.
Код доступу  2838802



___________________________________________________________________________________



'








Прошу учнів (їх батьків) виконані завдання скидати на мою електронну адресу. 
lyudlavpr@gmail.com
Вкажіть ім'я та прізвище учня. Завдання виділені зеленим кольором виконувати обов'язково. 

На останньому уроці ми розпочали тему " Shopping in Britain" ст. 112-114 в підручнику.
Домашнє завдання: WB L 2, 3 p 56,57    learn new words PB p 113 (Роб Зош  урок 2, 3 ст 56,57    вивчити нові слова у підручнику ст 113)

                                                         План роботи на тиждень (16.03 - 20.03)
1. Урок
Лексика (записати в словник і вивчити)
stay open - залишатись відкритим
food section - секція їжі
toiletries ['toilitri:z] - предмети туалету
change money - обміняти гроші
sell - продавати
pay at the cash register - платити на касі
penny - пені (1 копійка)
pence - пенси (копійки)
pound - фунт (стерлінгів)
bargain - вдала покупка
department store - універмаг
expensive - дорогий
shop assistant - продавець
silk - шовк
suit - підходити, пасувати (про одяг)
wool - вовна
blanket - ковдра
pillow - подушка
sheet - простирадло
towel - рушник
How much is it? (How  much are they?) - Скільки це коштує?

Читання
Підручник вправа 1b ст 116 читати і перекладати
Вправа 1с ст 117 письмово

2. Урок
Письмо
Робочий Зошит урок 4.5 ст 58, 60

_________________________________________________________________________________

                                 План роботи на тиждень (23.03 - 27.03)
1. Урок
Повторення
Підручник вправа 6 ст 121
Погляньте на малюнок. Дайте відповідь на питання письмово. Виконане завдання скиньте на електронну адресу.
 p - pence       £ -pounds
1. How much is the loaf of bread?
2. How much is the bottle of water?
3. How much is orange juice?
4. How much is milk?
5. How much is the pack of crisps?
6. How much is yoghurt?
7. How much are cookies?

Граматика
Сьогодні ми повторимо з вами Past Simple.
Опрацюйте самостійно матеріал. Підручник § 2 ст 206, 207
Зайдіть на посилання і прослухайте.
https://www.youtube.com/watch?v=cQB2obSYEXU
Повторіть основні неправильні дієслова в Past Simple (друга колонка). Підручник ст 222, 223
Наприклад
buy - bought              do - did              drink - drank            

Зайдіть на посилання і послухайте пісню. Пісню слухайте кожного дня по декілька разів!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=MA3NFtLc22k

Зайдіть на посилання. Пройдіть онлайн тест.
https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjfhMTE8LPoAhUl-yoKHTgmAecQFjABegQIBBAB&url=https%3A%2F%2Fwww.englishclub.com%2Fgrammar%2Fverb-tenses_past_quiz.htm&usg=AOvVaw0bmAQ6j2F9GR5tjQ6gG__f

Виконайте вправу. Підручник 2 ст 120 Письмово. Скиньте на електронну адресу.

Письмо 
Робочий зошит Тема Going Shopping   Урок 6 ст 61. 62 (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.

2. Урок
Лексика
Випишіть слова з Vocabulary Box сторінка 124. Перекладіть їх. Виічіть!!!

Читання
Підручник вправа 1a ст 123 читати. Виконати письмово вправу 1b cт 124 Скиньте на електронну адресу.

Граматика
Теми для повторення Future Simple /  Comparison of adjectives
1) Опрацюйте самостійно матеріал. Підручник § 3 ст 207
Зайдіть на посилання. Прослухайте.
https://www.youtube.com/watch?v=0vKR254qfz4

https://www.youtube.com/watch?v=DXaWRy6oiss

Зайдіть на посилання. Пройдіть онлайн тест.
https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjuw6GA8bPoAhU8xMQBHdh1Ck8QFjACegQIBRAB&url=http%3A%2F%2Fwww.learnenglish-online.com%2Fgrammar%2Ftests%2Fsimplefuture.html&usg=AOvVaw2M6P_jCZH5TkgbWZ_ILvJj

2) Опрацюйте самостійно матеріал. Підручник § 1 ст 199

https://youtu.be/2fQb7_KUs3A
https://youtu.be/lDmjvFOdxvY


Письмо
Робочий зошит Тема Going Shopping   Урок 7 ст 62. 63 (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.

_________________________________________________________________________________

                          План роботи на тиждень (30.03 - 03.04)
1. Урок
Читання 
З підручника вправи 3 ст125 Прочитайте та перекладіть діалоги (усно)
З підручника вправа 4 ст 125, 126 Скласти діалоги з поданих реплік. (письмово) Скиньте на електронну адресу.

Письмо
Робочий зошит Тема Going Shopping   Урок 8, 9 ст 63, 64 (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.

2. Урок
Письмо
Робочий зошит Тема Going Shopping   Урок 10, 11 ст 65-67  (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.

_________________________________________________________________________________
                           План роботи на тиждень (27.04 - 01.05)

1. Урок
Виконайте тест в зошиті. Скиньте на електронну адресу.
                                                                       TEST
I. Match the sentences (1-8) with the names of the shops (a-h).
1) They sell fruit and vegetables ___                                                 a) at the newsagent's.
2) You can't buy shoes and bread ___                                              b) at the clothes shop.
3) You can buy postcards and newspapers ___                                 c) at the market.
4) Yesterday Mike bought some medicine ___                                  d) at the greengrocery.    
5) You can buy all you need ___                                                       e) Then go to the grocery.
6) Yesterday my mum bought me a pair of new jeans ___                  f) in the same department.
7) I'm going to buy new skates. Where do they sell them? ____         g) at the chemist's
8) I need some rice, some flour and a bottle of oil. ____                    h) At the sport's shop.


II. Complete the sentences with the words in blue.
bargain    designer     cash           credit          fit       goods           sale        shoplifter
1) Department stores sell  a large selection of _______________.
2) I can't afford to buy anything from this _______________ shop.
3) That jacket is cheap because it is in the __________________.
4) I paid $5 for the shirt. It was a _____________________.
5) The shoes don't ___________ me. They are too small.
6) The _______________ tried to steal a pair of jeans.
7) Lilly's mother can't pay for the jacket with her _______________ card, so __________ she will pay in ________________.

III. Read the text. Write true (T) or falsae (F) sentences.
Department stores
We all visit different kinds of stores. But all of them are for the same purpose – to supply the customers with the right goods, at the right place, and the right time. Traditional big department stores are built in almost each big city in the world, and sometimes the biggest department stores take up a whole city block. They sell everything from a pin to ship.
The other kind of store is a variety chain store. Some of them offer good quality goods at reasonable prices.


Department stores offer more elaborate facilities for the customer’s convenience and comfort than other shops.


  1. Different kinds of stores are not for the same purpose. (   )
  2. Almost all cities have got big department stores. (   )
  3. Some stores take up a whole city block. (   )
  4. There are no other kinds of shops in the cities except department stores. (   )
  5. The department stores are less convenient for the customers than other kinds or shops. (   )
IV. Answer the questions.
1) How often do you go shopping?
2) What kinds of shops do you like?
3) What kinds of shops don't you like?

2 Урок
Ми починаємо вивчати нову тему On the Move.
1) Випишіть слова в словник і вивчіть їх!!!
means of transport - транспортні засоби
bike - велосипед
car - машина
spaceship - космічний корабель
plane - літак
train - потяг
bus - автобус
ship - корабель
underground - метро
helicopter - гелікоптер
tram - трамвай
trolleybus - тролейбус
go by bus (car, train....) - їхати автобусом (машиною, поїздом....)
get into a car (taxi) - сісти в машину (таксі)
get out of a car (taxi) - вийти з машини (таксі)
get on a train (bus, tram, trolleybus...) - сісти в поїзд (автобус, трамвай, тролейбус...)
get off a train (bus, tram, trolleybus...) - вийти з поїзду ( автобусу, трамвая, тролейбусу....)
take a taxi (train, plane, bus...) - взяти, їхати, сідати в таксі ( поїзд, літак, автобус...)
catch a train (bus, plane...) - встигнути на поїзд (автобус, літак...)
miss a train (bus, plane....) - запізнитися на поїзд (автобус, літак...)
arrive in - прибувати, приїжджати  (місто , країна,  континент)
arrive at - прибувати, приїжджати (місце: аеропорт, вокзал, готель, торговий центр, театр....)
prefer - віддавати перевагу
go on foot - іти пішки
ancient ['ein∫nt] - давній, древній
travel agency ['trævəl  eidჳənt] - туристична агенція

Випишіть слова з Vocabulary Box ст 145 в словник і вивчіть!!!

2) Підручник вправа 1 ст 144. Читати і перекладати усно.
Робочий зошит Урок 1, 2 ст 71, 72      (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.
_________________________________________________________________________________
                                            План роботи на п'ятий тиждень 

1 Урок
1) Випишіть слова в словник і вивчіть їх!!!
advantage [əd'va:ntidჳ] - перевага
airhostess [eə'həustis] - стюардеса
cart [ka:t] - візок
check-in desk ['t∫ekin desk] - реєстраційна стойка
disadvantage [disəd'va:ntidჳ] - недолік
suitcase ['su:tkeis] - валіза
arrange [ə'reindჳ] - організовувати, влаштовувати
book a ticket - зомовити квиток
get on a trip - вирядитися у подорож
journey ['dჳз:ni] - подорож
sailor ['seilə] - моряк
dangerous ['deindჳərəs] - небезпечний
enjoyable [in'dჳoiəbəl] - радісний
safe [seif] - безпечний
tiring ['taiəriŋ] - виснажливий
troublesome ['trΛbəlsəm] - клопіткий
carriage ['kæridჳ] - вагон
flight [flait] - політ
passenger ['pæsindჳə] - пасажир
platform ['plætfo:m] - платформа
return [ri'tз:n] - повертатись
single [siŋgl] - одномісний; в одну сторону (квиток)
travel on business - подорожувати по справах
travel for pleasure ['plεჳə] - подорожувати для задоволення

2) Підручник вправа 5 ст 146 (читати і перекладати)
Вправа 6 ст 147 (письмово в зошиті) Скиньте на електронну адресу.


2 Урок
1) Подивіться на засоби транспорту. Утворіть діалог (усно) за зразком використовуючи різні назви транспорту.- Have you ever travelled by jeep?
- Yes, I have. (No, I haven't.)
- Was it pleasant journey?
- Yes, it was. I think travelling by jeep is fast and comfortable. (No, I didn't like it at all. It was tiring...)
- What about going by tram?

- I have made some of my journeys by tram. ( In my opinion journeys by tram are not comfortable enough.)

Складвючи діалог використовуйте прикметники: dangerous, fast, comfortable, safe, enjoyable, tiring, troublesome MEANS OF TRANSPORT - PICTIONARY

1) Подивіться на листок з завданнями. Виконайте їх усно.Перевірте себе, чи добре ви знаєте види транспорту.
Вправа А - З'єднайте назви транспорту з малюнками.
Вправа В - Назвіть усно не використовуючи підказки   Land transport       Water transport        Air transport
Вправа С - Знайди зайве слово
Вправа D - Використовуючи наведені прикметники скажи: Travelling by ...... is ........ (Travelling by plane is comfortable)
Вправа Е - Знайди десять видів транспорту



means of transport
_________________________________________________________________________________
                              План роботи на шостий тиждень 
1 Урок
Сьогодні опрацюємо граматичний матеріал
too - надто
Це слово ставимо перед прикметниками : too interesting , too dangerous, too boring  The journey was too boring.
not... enough [i'n˄f} - недостатньо
Слово enough ставиться після прикметників: The journey was not comfortable enough.

Робочий зошит Урок 5 ст 74, 75     У треті вправі можете написати свій діалог, який ви складали усно на попередньому уроці.  (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.

2 Урок
Робочий зошит Урок 3, 4 ст 73, 74    (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.
Щоб виконати вправи повторіть такий матеріал в підручнику :  §2 сторінка 206 ,  §1 сторінка 199


А зараз визайдете за посиланням і послухаєте діалоги. Але спочатку зверніть увагу на слова і вирази, які ви там зустрінете.
passport  - паспорт
carry-on luggage ['lΛgidჳ] - ручний багаж
backpack - рюкзак
put on the scale [skeil] - класти на ваги
check-in luggage  - багаж, який необхідно реєструвати
suitcase - валіза
pack the bags - пакувати валізи (сумки)
a window seat - місце біля вікна
an aisle seat [ail si:t] - місце біля проходу
a boarding pass  - посадочний квиток (талон)
gate [geit] - ворота
Have a nice flight! \ Enjoy the flight! - Приємного польоту!
Can I get an extra pillow? - Чи можна мені додаткову подушку,
in-flight meal - їжа в літаку

https://www.youtube.com/watch?v=6U0JlxohpCA&t=2s

What is the purpose ['pз:pəs] of your visit? - Яка мета вашого візиту?
How long are you planning to stay here? - Як довго ви плануєте залишатися ( перебувати) тут?
stay [stei] - перебувати
Enjoy your stay! - Приємного вам перебування!
You are supposed [sə'pəuzd] to stand on the right - Ви маєте (повинні) стояти по правій стороні
let other past - дозволити проходити іншим, пропускати інших
taxi rank - стоянка таксі
exit ['eksit] the main doors - виходити через головні двері

https://www.youtube.com/watch?v=Q-K-NvnkeBk&t=1s
______________________________________________________
                            План роботи на сьомий тиждень 
1 Урок
                                                                TEST
Answer the questions 
1) Do you like travelling?
2) What countries did you travel?
3) Who do you uaually travel with?
4) What are your favourite means of transport? Why do you like them?
5) How do you plan your holidays? (things you do before going on holidays)

2 Урок
Розпочинаємо нову тему So many Places.
Запишіть слова в словник   Підручник сторінка 164, 167

Зайдіть за посиланням і подивіться відео про визначні місця світу. Повторюйте за мовцем назви визначних місць.

https://www.youtube.com/watch?v=CJx-FNQ_8wE

https://www.youtube.com/watch?v=NHjs3IIeYQY

Зайдіть за посиланням і подивіться відео про визначні місця Лондона. Зверніть увагу на те, як вимовляються назви цих визначних місць.

https://www.youtube.com/watch?v=3GL_xNuBj0E

Підручник вправа 2 b ст 161, 162 (читати і перекладати усно) Вправа 2 а ст 161 (дати відповіді на питання усно)

Робочий зошит  Тема So Many Places Урок 2 ст 81, 82  (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.
_________________________________________________________________________________
                                 План роботи на восьмий тиждень
1 Урок
Зайдіть за посиланням і подивіться відео про  Київ.
Ознайомтеся з новою лексикою:
be founded - бути заснованим
be located - бути розташованим
picturesque bank - мальовничий берег
population - населення
square ( Independence Square) - площа ( Площа Незалежності)
centre - центр
political cetre - політичний центр
economic centre - економічний центр
scientific centre - науковий центр
industrial centre - промисловий центр
cultural centre - культурний центр
well- developed -добре розвинений

https://www.youtube.com/watch?v=hmcQR04EtZU

Дайте відповіді на питання в зошиті. Скиньте на електронну адресу.

1) When was Kyiv founded?
2) Where is Kyiv located?
3) What is the population of Kyiv?
4) What is the main street in Kyiv?
5) What is the main square in Kyiv?
6) What tree is the symbol of Kyiv?
7) What transport can we use to go around the city?

2 Урок
Починаємо вивчати граматичну тему - вживання  означеного артикля the з власними назвами.
Прочитайте правила вживання артикля. За один раз вивчити ці правила дуже важко, тому опрацьовуйте ці правила поступово
Ми вживаємо артикль the з :
- назвами озер (lake) - the Baikal, the Synevyr 
  але, якщо в назві озера присутнє слово Lake, тоді артикль не ставимо - Lake Michigan, Lake Ontario
- назвами морів (sea) - the Black Sea, the Sea of Azov, the Red Sea
- назвами річок (river) - the Amazon, the Dniper, the Thames
- назвами океанів (ocean) - the Atlantic Ocean, the Pacific Ocean, the Indian Ocean, the Arctic Ocean
- морськими затоками ( gulf \ current ) - the Gulf Stream (Гольфстрім), the Florida Current
- назвами каналів (channel) - the English Channel (La Manche)
- назвами пустель (desert) - the Sahara, the Gobi Desert
- назвами водоспад (waterfall) - the Niagara Falls, the Canadian Falls
- назвами гірських хребтів (коли більше однієї гори) (mountain) - the Carpathians, the Alps
  але, якщо одна гора, тоді без артикля - Hoverla , Ben Nevis, Everest
- групами островів (island) - the British Isles, the Bahamas, the Philippines, 
  але якщо один острів, тоді без артикля - Madagascar, Cyprus, Greenland
- з географічними регіонами - the Crimea, the Middle East
- визначними місцями (будівлями) - the National Gallery, the Tower of London 
- прізвищем, коли мова йде про всіх членів сім'ї (обов'язково в кінці прізвища додаємо закінчення - s )  - the Smiths   the Blakes

Ми не вживаємо артикль the з :
- назвами континентів - Europe, Asia, Africa, Antarctica, 
- назвами країн - Ukraine, Canada
  але, якщо країна складається з декількох частин ( штатів, островів), тоді вживаємо артикль - the USA, the Netherlands, the United Kingdom
- назвами міст, містечок і сіл - Lviv, Sosnivka, Silets
- назвами вулиць, площ і парків - Shevchenko Street, Trafalgar Square,  Hyde Park 
- іменами, прізвищами - Bill Smith


Напишіть в зошиті речення (з артиклем  the або без)   Скиньте на електронну адресу.

1. He was born in _________________ New York City.
2. _________________ Nile is a long African river.
3. Have you been to _________________ Italy?
4. _________________ Rocky Mountains are very high.
5. He lives in _________________ United States.
6. Have you ever been to _________________ Netherlands? 
7. I went sailing around _________ Lake Geneva.
8. Wild horse live in ____________ Gobi Desert.
9. ___________ Pacific Ocean has many different types of fish.
10. ________ Nile is a very beautiful river.
11. She lived in ______ Asia for several years.

Робочий зошит  Тема So Many Places Урок 7 ст 86, 87  (Сторінка може відрізнятися. Звертайте увагу на тему і урок) Скиньте на електронну адресу.
________________________________________________________________________
                    Семестрові контрольні роботи !!!

I. Семестрове читання (Summative Reading)
Прочитайте текст і виконайте завдання після нього. 

                                                  Text
                                                      The New Pony
Let's visit Apple Tree Farm. There are Mrs. Boot and Mr. Boot, the farmers. They have got two children, called Tom and Sam and a dog called Poppy. Once Mr. Boot, Tom and Sam went for a walk. Suddenly they saw a new pony.
"She belongs to Mr. Stone, who has just bought Old Gate Farm," said dad.
The pony looked sad. Her coat was rough and dirty. She looked hungry. Tom tried to stroke the pony.
 "She is not very friendly," said Tom.
 "Mr. Stone says she is bad tempered," said Mr. Boot.
Sam decided to feed the pony. Every day he brought her apples and carrots. But she always stayed on the other side of the gate.
One day Sam went to visit the pony with Tom. But they couldn't see the pony anywhere. The field looked empty.
 "Where is she?", asked Sam.
 Tom and Sam opened the gate. Popy ran into the field. Tom and Sam were a bit scared. 
 "We must find the pony", said Sam.
 "There she is," said Tom.
The pony caught her head collar in the fence. She was eating the grass on the other side when the children saw her.
Tom and Sam ran home to Mr. Boot.
"Please, come and help us, dad," said Tom. "The pony is caught in the fence. She will hurt herself.|
Mr. Boot came up to the pony. He unhooked the pony's head collar from the fence.
"She is not hurt," said dad.
"It's all right," said Tom, patting the pony. "She just wants to be friends."
Suddenly they saw an angry man.
"Leave my pony alone," said Mr. Stone. "And get out of my field."
He waved his stick.
"I'm going to get rid of that nasty animal," he said.
Tom grabbed his arm.
"Oh, you mustn't hit the pony," he cried.
"Come on, Tom," said Mr. Boot. "Let's go home."
Next day there was a nice surprise for Tom and Sam. The pony appeared at Apple Tree Farm.
"We have bought her for you," said Mrs. Boot.
Their children were very glad to have a new friend.

Слова:
pony - поні
rough [rΛf] - нечесаний, скуйовджений
dirty [dз:ti] - брудний
to look hungry - мати голодний вигляд
to stroke somebody - гладити когось
to be bad tempered - бути неслухняним
to feed - годувати, давати їсти
gate - ворота
look empty - здаватися порожнім
to be a bit scared - бути трохи наляканим
head collar - ошийник
fence - огорожа
to be caught in the fence - зачепитися за огорожу, заплутатись в огорожі
to hurt [hз:t] - поранити, ушкодити
to unhook - відчепити, звільнити
to pat - злегка поплескувати, гладити
to leave somebody alone - залишити когось у спокої
to wave one's stick - махати палицею
to get rid of (that nasty animal) - позбутися (цієї настирної тварини)
to grab - швидко схопити



Завдання пишіть в зошиті. Речення пишіть повністю. ( Можна завдання роздрукувати і виконати)
Якщо виконуєте в зошиті, то напишіть дату:

                                                     Monday, the 25th of May
                                                       Summative Reading
                                               The New Pony

I. Choose the correct answer.   /    Оберіть правильну відповідь.

1) Mrs. Boot and Mr. Boot, the farmers, have got ______
    a) two daughters           b) two sons             c) a son and a daughter
2) One day Mr. Boot and his sons saw ______
    a) a cow                         b) a dog                  c) a pony
3) The pony belonged to _____
     a) Mr. Smith                b) Mr. Stone           c) Mrs. Johnson
4) The pony looked _____
     a) sad and angry          b) happy                 c) clean and tidy
5) Sam decided to ______ the pony.
     a) stroke                       b) feed                    c) ride
6) Every day he brought her _____
     a) cabbage                    b) onions                 c) apples and carrots
7) Children couldn't see the pony anywhere because she______
     a) ran into the wood     b) ran into the field      c) caught her head collar in the fence
8) The children asked _____ to come and unhook the pony's head collar from the fence.
     a) Mrs. Boot                 b) Mr. Stone           c) Mr. Boot
9) Mr. Stone looked ____ when he saw his pony.
     a) happy                        b) sad                       c) angry
10) One morning _____ appeared at Apple Tree Farm.
     a) a new horse              b) the pony               c) a puppy


II. Write true (+) or false (-)     /     Напишіть чи речення правдиве чи неправдиве.

1) Mrs. Boot and Mr. Boot were doctors. ________
2) They had four children. _________
3) One day Mr. Boot and his sons saw a little puppy. ________
4) The pony was very friendly. ______
5) Every day Sam brought the pony apples and carrots. ________
6) The pony caught her head collar in the fence. ________
7) Mrs. Boot unhooked the pony's head collar from the fence. _______
8) Mr. Stone decided to get rid of that nasty animal (the pony). __________


III. Who said that? (Write the name).    /      Хто це сказав? (Напишіть ім'я)

1) "She is not friendly." _______________
2) "Mr. Stone says she is bad-tempered."______________
3) "Please, come and help us, dad." ______________
4) "She is not hurt." ______________
5) "It's all right. She just wants to be friends." _____________
6) "Leave my pony alone." ______________


        Скиньте на електронну адресу.       Обов'язково!
_____________________________________________________
           Семестрові контрольні роботи !!!

II. Семестрове аудіювання (Summative Listening)
Зайдіть за посиланням. Прослухайте відео і виконайте завдання.



Завдання виконуйте в зошиті. (Можна роздрукувати) 
Речення пишіть повністю. 
В зошиті  напишіть дату:

                                                     Wednesday, the 27th of May
                                                       Summative Listening
                                                         A Good Lesson

Task I.  ( Напишіть   True    /    False )

1) This is a very old story. __________
2)  The father got onto the donkey. _________
3) His son walked behind him. __________
4) They went and came to another town. ________
5) The man and the girl changed places. __________
6) People worked much in a little town. ________
7) People were wearing yellow clothing in a little town. _______
8) The man got onto the horse with the girl. _________
9) They went on and came to a far town. _________
10) People saw riders and cried, "They are much too heavy!"________
11) People were wearing red clothing in a red town. _________
12) The man carried the girl, because he was strong. ________

Task II.  ( Оберіть правильну відповідь. )

1) Whom did the man want to teach a lesson? __________
a) People
b) His son
c) A daughter

2) What animal did the man ride? _______
a) a donkey
b) a horse
c) a camel

3) What kind of people were there in the first town? ________
a) kind
b) angry
c) funny

4) What did the man and the girl do in the first town? __________
a) Changed places
b) Had dinner
c) Had a cup of tea

5) How many hours did the man and the girl spend to get to the little town? __________
a) 4
b) 3
c) 2

6) What colour of clothing were people wearing in a little town? ________
a) green 
b) grey
c) brown

7) What were people doing in a far town? _________
a) They were gathering mushrooms.
b) They were watering trees. 
c) They were building houses. 

8) What did the man and the girl do in a far town? ________
a) Both of them walked.
b) They watered trees. 
c) They had dinner.

9) Why was a town called a red town? _______
a) It had red cars.
b) Only red people lived there. 
c) It had red houses.

10) What did people in a red town do, when they saw the man and the girl? __________
a) They laughed.
b) They ran away.
c) They sang songs.

11) What were the people in the fifth town? ________
a) Farmers
b) Teachers
c) Doctors

12) What did the people in the fifth town do? __________
a) They looked after chickens.
b) They grew crops.
c) They grew flowers.

 Скиньте на електронну адресу.       Обов'язково!
__________________________________________________________


Семестрові контрольні роботи !!!

III. Семестрове письмо (Summative Writing)
Виконайте в зошиті. (Можна виконати на аркуші А4)
                                                            Friday, the 29th of May
                                         Summative  Writing

Напишіть розповідь (не менше 10 речень).  Оберіть тему.

Теми на вибір:

1) Write about yourself, your family and friends.
2) Write about school and your favourite lessons.
3) Write about your favourite sport.
4) Write why you like travelling.

 Скиньте на електоронну адресу!   Обов'язково
________________________________________________________________




Немає коментарів:

Дописати коментар